LIVRO.CZ – knižní web se spoustou výhod


27. ledna 2013, autor redakce,



Na trhu se objevil nový knižní e-shop, který o sobě neskromně prohlašuje, že je revoluční. Zeptali jsme se projektového manažera LIVRO.CZ pana Jaroslava Drážďanského, v čem vidí jeho přednosti a jakou přidanou hodnotu zákazníkům – čtenářům nabízí.
          Můžete nám váš projekt LIVRO.CZ v krátkosti představit?
LIVRO je moderní internetový obchod s novými, použitými i elektronickými knihami, vycházející zákazníkům vstříc nejen svým jednoduchým ovládáním, ale i největší databází knih, autorů a nakladatelů. V databázi máme přibližně 270 tisíc titulů, 140 tisíc autorů a 20 tisíc nakladatelů a jejich počet stále roste.

          Co vás vedlo k založení tak ambiciózního projektu?
Viděli jsme na trhu mezeru, kterou by byla škoda nezaplnit. Většina internetových knihkupectví nabízí tuctový obchod bez přidané hodnoty a tu my zákazníkům poskytujeme.

          Dnešní nabídka e-shopů na knihy je široká, v čem se lišíte od konkurence?
Myslím si, že nebudu schopen na tak malém prostoru vyjmenovat všechny naše výhody a odlišnosti, ale pokusím se o to ve zkratce. Čtenář si může vybrat z největší nabídky nových, použitých a elektronických knih na českém internetu. Cenovou politiku pramenící z objemu obchodovaných knih přenášíme dál na naše zákazníky ve formě bezkonkurenčních cen. Dalším důležitým bodem je doručení knih do druhého dne a to i v případě soboty či státního svátku. Díky výhodným smluvním podmínkám s přepravci a dodavateli jsme schopni většinu knih expedovat ještě v den objednávky. Pro zákazníka je tedy pohodlnější a rychlejší objednat si knihu na našem portále než chodit do kamenného knihkupectví.Na LIVRO.CZ nalezne čtenář spoustu informací z oblasti literatury, jako jsou komentáře, recenze, čtenářské deníky, literární blogy, náhledy knih. To vše by mu mělo poskytnout lepší orientaci a více informací při výběru oblíbené literatury.

          Na LIVRO.CZ tedy nejde jen o přidání knih do nákupního koše, ale na obsahu se podílí i sami uživatelé, je to tak?
Ano, snažili jsme se, aby byl náš web interaktivní. Každý uživatel může knihu okomentovat nebo k ní napsat čtenářský deník. Schválení recenzenti pravidelně píší recenze ke knihám a plní tak web hodnotným obsahem, který je přidanou hodnotou pro naše zákazníky. Recenzentem se může stát každý, musí ale projít schvalovacím testem 10 náhodných otázek. Za každou recenzi ale získává LIVRY na své konto. Ten, kdo má co říci, může založit a vést svůj literární blog a informovat ostatní o svých postřezích a novinkách z oblasti literatury.

          Zmiňujete livry…
Livry jsou v podstatě interní měnou našeho projektu. Za každý nákupzíská zákazník určitou hodnotu zpět ve formě liver na svoje konto. Další livry můžete získávat aktivitou na webu – psaním recenzí, blogů atd. Kdykoliv lze pak livry proměnit v objednávce v zajímavou slevu.

          Jaké jsou podle vás trendy knižního trhu?
Myslíme si, že knižní trh bude v budoucnu díky elektronickému publikování kopírovat vývoj v hudebním průmyslu, kde slábne význam klasického vydavatele. Zveřejňovat a nabízet knihy budou moci přímo sami autoři. Samozřejmě bude sílit podíl elektronických knih na úkor klasických tištěných knih.

          Jak na tento očekávaný vývoj reagujete?
Snažíme se předcházet dobu, protože připraveným štěstí přeje. Autoři mají už dnes možnost nabízet u nás svou knihu bez potřeby nakladatele. Díky tomu jde více peněz za prodej knihy do kapsy autorů. Publikovat může skutečně každý. Autorům při této činnosti nabízíme i pomocnou roku, aby kniha spatřila světlo světa bez komplikací a co nejdříve.

          V rozhovoru zmiňujetepoužité knihy, jak realizujete jejich prodej?
Každý uživatel má možnost prodat na našem webu svou použitou knihu. Nejde ale jen o jednotlivce, ale navazujeme v této oblasti spolupráci s předními českými antikvariáty a snažíme se jejich nabídky dostat ke čtenářům. V případě zájmu můžeme za poplatek automaticky naklonovat použitou knihu na Aukro, díky čemuž se ještě více zvyšuje pravděpodobnost jejího prodeje. V jedné rovině jde o nabídnutí knihy již vyprodaného titulu, v rovině druhé znamená použitá kniha levnější alternativu ke knize nové.

          Jak se stavíte ke v poslední době velmi populárním e-knihám?
Vidíme v nich budoucnost a především mezi mladými lidmi jsou stále populárnější. Na tento trend také reagujeme. Nechceme zapadnout mezi tuctové obchody, které nabízejí jen jeden druh e-knih, podporovaný např. jen jedním druhem čteček. Chceme být otevřenou platformou pro široké portfolio titulů a čtecích zařízení. Pokud někdo u nás hledaný titul nenajde, nabízíme možnost na základě projeveného zájmu knihu do nabídky v krátké době doplnit.






Zařazeno v kategorii Postřehy





Přidat komentář

Pro vložení komentáře je třeba být přihlášen/a




Copyright © 2010 Literární net Sůvička